Radisson Hotel Group slutter sig til rækken af globalt anerkendte mærker som er blevet udsat for et successfuldt hack.  Ifølge selskabet, er en lille procentdel af deres loyalitet klub medlemmers personlige oplysninger blevet tilgået af en uautoriseret og endnu ukendt tredjepart. Virksomheden rapporterer, at ingen kredit-eller betalingskort oplysninger blev stjålet.

De lækkede data var begrænset til:

  • Kundens navn
  • Kundens adresse
  • E-mailadresse
  • Firmanavn (i nogle tilfælde)
  • Telefonnumre, der er knyttet til kontoen
  • Brugerens loyalitetsklubmedlemsnummer

Selv om dette brud påvirker et relativt lille antal brugere, er alle disse enkeltpersoner med en høj nettoformue.  Dette antyder hackerens motivationer.  Massive brud på datasikkerheden søger at afsløre millioner og atter millioner af brugerkonti, så de kan sælges i stort kvantum på Dark Web. Et mere målrettet angreb som dette, er dog klart designet og målrettet mod indflydelsesrige personer med dybe og omfattende forbindelser.  Potentielt kan de skader, der forårsages af målretning af sådanne personer være langt mere vidtrækkende.

Radisson-gruppen reagerede hurtigt, først ved at tilbagekalde adgangen for den uautoriserede person, så snart den blev opdaget, og for det andet ved at markere og overvåge alle brugerkonti påvirket af bruddet.  Virksomheden tager en aktiv rolle i overvågningen påvirket konti i en overskuelig fremtid, og personer, der fik deres personlige oplysninger kompromitteret er blevet underrettet.

Hvis du er medlem af Radisson Rewards Club og endnu ikke har modtaget en meddelelse, er der intet at bekymre dig om.  Hvis du har modtaget en meddelelse, skal du blot følge de instruktioner, du har modtaget.

Selvom det er uheldigt, har Radissons håndtering af hændelsen været eksemplarisk og fungerer som et glimrende casestudie for andre virksomheder om, hvordan de skal reagere på begivenheder som disse.

Used with permission from Article Aggregator