Gode nyheder.
Tidligere i år fik Google problemer pga. overtrædelse af børns online beskyttelse af personlige oplysninger (COPA). De fik problemer med deres dataindsamlingspraksis og det faktum, at virksomheden tilladte tredjepartsannoncer, der var mere tilbøjelige til at blive set af børn under tretten år.

Som et resultat af overtrædelsen nåede FTC og Google til et forlig for et ikke-offentliggjort beløb, beskrevet af kilder tæt på sagen som en "bøde på flere millioner dollars." Siden da har YouTube været i færd med at revidere deres annoncerings-politikker og -procedurer.
For nylig har virksomheden rapporteret, at de lavler ændringer til, hvordan annoncer vises på deres websted. Endnu bedre er de direkte forbud mod reklame på videoer, der er mere tilbøjelige til at blive set af børn. Dette er det seneste i en række handlinger, som YouTube har foretaget, siden de viste sig at være i strid med COPA. De begyndte med at lukke kommentarer til videoklip med børn, og fortsatte derefter med at begrænse henstillinger "om videoer, som det anses for at sætte børn i fare."

Selv med denne seneste ændring har en række forbrugergrupper hævdet, at YouTubes handlinger hidtil har været utilstrækkelige. Der er et generelt pres på virksomheden til at flytte alle børnefokuserede videoer til et separat "YouTube Kids" -site, komplet med sin egen app. Indtil videre har virksomheden været tilbageholdende med at tage dette skridt.

Det største problem med deres seneste plan er simpelthen denne: Hvordan skelner man mellem en børnevideo og en der ikke er det? Hvilke specifikke kriterier bruges til at foretage denne bestemmelse?

Desværre har virksomheden valgt ikke at dele disse detaljer til dette punkt endnu.

Used with permission from Article Aggregator