Windows brugere er ikke fans af forandringer. Husker du, da Microsoft forgæves forsøgte at lukke MS Paint ned? Selvom det aldrig var et særlig godt grafikprogram og kun en lille underkomponent af selskabets operativsystem, så gjorde brugerne oprør indtil Microsoft i stedet for besluttede at flytte det til app-store, så folk selv kunne vælge om de ville have adgang til det.

Virksomheden får den samme reaktion fra brugerne, når de foretager mindre ændringer - inklusive skiftende ikoner. Sidste år var der igen problemer, da virksomheden udrullede ti nye Office-ikoner. De blev redesignet for at have et lignende udseende og fornemmelse som de gamle ikoner, da de forsigtigt skubber virksomhedens brugerbase mod noget lidt mere elegant og moderne.

Selvom det er med babytrin, så går Microsoft videre med moderniseringen af ​​mere end 100 ikoner i løbet af dette år. Disse inkluderer Windows-hjælpeprogrammer, forskellige ikoner og uafhængige apps.

Jon Friedman, Corporate VP for design og forskning hos Microsoftfortæller, at alle de redesignede ikoner vil have et lignende udseende og en fornemmelse som en del af Microsofts flydende designsystem, med målet at sikre, at "hvert ikon autentisk repræsenterede både produktets sandhed og det større Microsoft-brand."

Friedman tilføjede også:

"Vi var nødt til at signalere innovation og forandring og samtidig bevare kundernes kendskab. Vi var også nødt til at udvikle et fleksibelt og åbent designsystem til at spænde over en række sammenhænge, ​​mens de stadig var tro mod Microsoft. Uanset om vores kunder bruger deres telefon-, pc- eller VR-headset, ønskede vi at nå ud til mennesker i ethvert miljø. De nyeste designretningslinjer hjalp os med at forene ikon-konstruktioner i hele virksomheden og inden for hver produktfamilie. "

Vi må indrømme, at vi er nysgerrige efter at se, hvordan de nye designs ser ud, og hvordan reaktionen fra Windows-brugerbasen vil være.

Used with permission from Article Aggregator